ÖĞRETİM ELEMANI

Genel Açıklamalar

Saygıdeğer Öğretim Elemanlarımız,

Bizler, ilgili birimlerimizle ortak çalışmalar sonrasında, pandemi dönemi uzaktan eğitim süreci için bütün hazırlıklarımızı yaptık. Sizleri de 30.03.2020 itibarıyla http://uzaktanegitim.gazi.edu.tr adresinden ulaşabileceğiniz Öğrenme Yönetim Sisteminde (ÖYS), derslerinize kaldığınız yerden devam etmenizi bekliyoruz. Derse başlayabilmeniz için sisteme nasıl gireceğinizle ilgili hususlar maddeler halinde sıralanmıştır. Buna göre;

1. http://uzaktanegitim.gazi.edu.tr sayfasındaki “ÖYS Giriş” bağlantısı ya da web tarayıcınızın adres çubuğuna yazacağınız https://lms.gazi.edu.tr  adresi ile sisteme ulaşabilirsiniz.

2. “ÖYS Giriş” bağlantısıyla ya da web tarayıcınızın adres çubuğuna https://lms.gazi.edu.tr yazdıktan sonra önünüze gelen sayfalara aşağıdaki bilgileri girerek sizin için hazırlanan ÖYS’ye giriş yapabilirsiniz. Kullanıcı adı ve ilk şifreniz olarak;
Kullanıcı Adınız: Kurum Sicil Numaranız,
Şifreniz: TC Kimlik Numaranız
 kullanılacaktır.  Şifrenizi kaybetmeniz durumunda “Şifremi Unuttum” seçeneğini kullanarak Öğrenme Yönetim Sisteminde (ÖYS) kayıtlı e-posta adresinize gönderilmesini sağlayabilirsiniz.
 
3. ÖYS açıldığında ana sayfadaki ders isimlerinizin üzerine tıklayarak size ait dersin sayfasına ulaşabilirsiniz.
 
4. Derslerinizde, öğrencilere ulaştırılmak üzere, içerik (sanal sınıf, doküman, video gibi) eklemek için ilgili dersinizin üzerine tıkladığınızda açılan sayfada “Dersi Yönet” bölmesinde bulunan “Yeni Aktivite Ekle” menüsünü kullanabilirsiniz
 
5. Daha önce hazırlamış olduğunuz sunum, dosya ve ses gibi dokümanları eklemek için “Doküman”, videoları eklemek için “Video” bağlantısını kullanabilirsiniz.
 
6. Dersinizin sayfasında sanal sınıf (canlı ders) oluşturmak için “Yeni Aktivite Ekle” menüsündeki “Sanal Sınıf” bağlantısını kullanabilirsiniz. Canlı ders açacağınız şube seçimini yaparak dersin adını, başlayacağı gün, saat ve süre bilgilerini belirlenen alanlara yazınız. Canlı ders günü ve saati geldiğinde, dersin adının üzerine tıklayarak dersi başlatınız. Dersin sisteme kaydedilebilmesi için dersi başlatmanız ve bitirmeniz gerektiğini unutmayınız. Sistem ders bitiminde kaydı otomatik olarak gerçekleştirecektir.
 
7. ÖYS ile öğrencilerinize ve diğer kullanıcılara yazılı mesaj göndermek için “İletişim Araçları” menüsünden “Mesaj” bağlantısını kullanabilirsiniz. Bu bölümde size gelen ve sizin gönderdiğiniz mesajlar kayıt altında tutulmaktadır.
 
8. Öğrencilerinize herhangi bir duyuru yapabilmek için yine “İletişim Araçları” menüsünden “Duyuru” bağlantısını kullanabilirsiniz. Duyurularınız seçtiğiniz ders ve şubede bulunan öğrencilerinizin ana sayfasında görüntülenecektir.
 
9. Detaylı bilgi için Öğretim Elemanı Kullanım Kılavuzları'nı inceleyebilir, ÖYS kullanımına yönelik Öğretim Elemanı Yardım Videoları'na göz atabilirsiniz.
 
10. Sorularınız için “SIK SORULAN SORULAR” bağlantısından faydalanabilirsiniz.
 
11. İletişim Araçları” menüsünde bulunan “Yardım Masası”, ihtiyacınız olduğu takdirde destek ekipleriyle iletişiminizi sağlayacaktır. Bu süreçte teknik destek amacıyla, sürekli yanınızda olduğumuzu unutmayınız. Sağlıklı ve verimli bir dönem geçirmenizi dileriz.
 
GAZİ ÜNİVERSİTESİ
UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ