Sık Sorulan Sorular - ÖYS

SIK SORULAN SORULAR - ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ
Dersler, Gazi Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi'nin yönetimindeki Akademik Öğrenme Yönetim Sistemi (ÖYS) üzerinden gerçekleştirilecektir.
Öğrenme Yönetim Sistemi, tek bir ders, eğitim programları veya daha kapsamlı öğrenme ve geliştirme programlarının yönetimi, belgelenmesi, izlenmesi, raporlanması ve yayınlanmasını sağlayan web tabanlı bir e-öğrenme yazılım uygulamasıdır. ÖYS'ler çevrimiçi öğrenmenin yayınlanmasına odaklanırken hem eş zamanlı hem de ayrı zamanmlı dersler de dahil olmak üzere çevrimiçi içerik için bir platform görevi gören çeşitli kullanımları destekler. Bir ÖYS, yüksek öğretimde kullanılan, öğretim elemanı tarafından yönetilen eğitimler veya harmanlanmış eğitim için sınıf yönetimi sunabilmektedir.
Gazi Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Öğrenme Yönetim Sistemine lms.gazi.edu.tr adresinden erişebilirsiniz.
Öğrenme Yönetim Sistemi giriş için kullandığınız bilgisayarın aşağıdaki özelliklere sahip olduğundan emin olun:
  1. En az 2 Mbit/sn ve üzeri interet bağlantısı
  2. Güncellemeleri yapılmış bir internet tarayıcısı (Tercihen Google Chrome)
  3. Bilgisayara bağlı ve çalışır durumda bir web cam, mikrofon ve hoparlör
Öğrenme Yönetim Sistemine giriş için bir kullanıcı adı ve şifreye ihtiyaç vardır. Giriş bilgileri öğrenci ve öğretim elemanları için farklıdır. Bu bilgiler Gazi Üniversitesi öğrenci bilgi sisteminden otomatik alınmaktadır.

Öğrenciler için giriş bilgileri:

  • Kullanıcı Adı:
  • Şifre:

 

Öğretim elemanları için giriş bilgileri:
  • Kullanıcı Adı:
  • Şİfre:
Şifrenizi unuttuysanız, lms.gazi.edu.tr adresine tıklayın. Giriş sayfasındaki "Şifrenizi mi unuttunuz?" bağlantısına tıklayın. Öğrenci ve öğretim elemanlarımız bu sayfadaki adımları takip ederek yeni bir şifre alabilirler.
Uzaktan eğitimle verilen dersler Eğitim-Öğretim ve Dış İlişkiler Koordinatörlüğü’nün koordinesinde akademik birimlerde oluşturulan uzaktan eğitim koordinatörlükleri tarafından belirlenmektedir. Bu dersler Öğrenci Bilgi Sisteminde yayınlanmaktadır. Öğretim elemanları, uzaktan eğitimle verecekleri dersleri Öğrenci İşleri Bilgi Sisteminden takip edebilirler.
Uzaktan eğitimle verdiğiniz dersleri görebilmek için önce ÖYS'ye giriş yapmanız gereklidir. ÖYS’ye giriş yaptıktan sonra ilk gelen ekranda “Derslerim” başlığı altında size atanmış tüm derslerin bir listesini görebilirsiniz. Bu liste doğrudan Öğrenci İşleri Bilgi Sisteminden alınmaktadır. Bu nedenle hiç bir öğretim elemanına manuel ders ataması yapılmamaktadır.
Uzaktan eğitimle verilen dersler Eğitim-Öğretim ve Dış İlişkiler Koordinatörlüğü’nün koordinesinde akademik birimlerde oluşturulan uzaktan eğitim koordinatörlükleri tarafından belirlenmektedir. Bu dersler Öğrenci Bilgi Sisteminde yayınlanmaktadır. ÖYS'ye giriş yaptıktan sonra  “Derslerim” başlığından seçtiğiniz bir dersin ismine tıklayarak ders içeriklerine (sanal sınıf, video, doküman vb.) ulaşabilirsiniz. Bu sayfada tüm içerikler alt alta listelenir. İstenirse sayfanın üzerinde yer alan filtreleme özellikleri kullanılabilir.
ÖYS'de ders içeriklerinin tamamı o dersin öğretim elemanı tarafından oluşturulabilir, düzenlenebilir veya silinebilir. Öğretim elemanları, dersin içeriğini oluşturma ve devamlılığını sağlamadan sorumludur. Gazi Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi'nin öğretim elemanlarının ders içeriklerinin oluşturulması konusunda hiç bir sorumluluğu bulunmamaktadır. Ancak merkez öğretim elemanılarına sağlıklı bir şekilde içerik oluşturabilmeleri için gerekli olan   altyapıyı sunmakla ve öğretim elemanlarının karşılaşabileceği teknik sorunları çözmekle sorumludur. Öğrencilerin ders aktivitesi oluşturma yetkisi yoktur. Ancak türüne göre aktivitelere katılabilirler, aktiviteyi görüntüleyebilirler veya indirebilirler.
ÖYS'de dersler çeşitli aktivitelerden oluşabilir. Bu aktiviteler eş zamanlı ve ayrı zamanlı öğrenmeye dayalı olarka ikiye ayrılabilir. Eşzamanlı e-öğrenme aktiviteleri, sohbet ve video konferans yoluyla çevrimiçi çalışmaları içerir. Ayrı zamanlı öğrenme aktiviteleri ise forum, doküman, link ve video paylaşımını içerir.
Öğretim elemanları, ÖYS'ye giriş yaptıktan sonra ders sayfasının sağında bulunan Yeni Aktivite Ekle butonunu kullanarak o derse aktivite ekleyebilirler. Yeni Aktivite Oluştur butonu kullanılarak her defasında seçilen türde 1 adet aktivite eklenebilir. Her aktivite için ayarlar yapılarak kayıt edilir. Bu aktivitelerin bir derse nasıl eklendiğini öğrenmek için yardım videolarına bakılabilir. 
ÖYS'de size atanmış her bir ders, o dersin öğretim elemanı ve öğrencilerinin eş zamanlı katılımı ile işlenir. Her hafta ders programında belirtilen gün ve saatte öğretim elemanı ve öğrenciler daha önceden öğretim elemanı tarafından eklenmiş  Sanal Sınıf (canlı ders) oturumunda bir araya gelerek sesli ve görüntülü iletişim kurabilirler. Bu dersler sistemde kayıt altına alınır. Buna ek olarak dersin öğretim elemanı, ayrı zamanlı öğrenme yöntemlerini de kullanabilir. Örneğin Sanal Sınıf aktivitelerine ek olarak son teslim tarihi olan bir ödev verebilir, tartışma ve görüş alışverişine izin veren bir forum  ekleyebilir, dersle ilgili kaynak dokümanlar , video veya linkleri öğrencilerle paylaşabilir.
Uzaktan eğitim dersleri her hafta en fazla 1 saat olacak şekilde yapılmalıdır. Üniversitemiz Eğitim-Öğretim ve Dış İlişkiler Koordinatörlüğünün aldığı karar gereği  dersin öğretim elemanı, örgün öğretimdeki her;
  • 1 saatlik ders için haftada 20 dakika,
  • 2 saatlik ders için haftada 30 dakika,
  • 3 saatlik ders için haftada 40 dakika,
  • 4+ saatlik ders için haftada 50 dakika
olmak üzere sanal sınıfta ders işlemelidir. Ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeydeki tüm dersler için sanal sınıf aktivitelerinin öğrenci bilgi sistemindeki ders programına uygun olarak ÖYS'ye eklenmesi dersin öğretim elemanın sorumluluğundadır. Tüm canlı derslerin başlama ve bitiş tarih ve saatleri öğretim elemanı tarafından Sanal Sınıf aktivitesi derse eklenirken doğru bir şekilde yazılmalıdır.  Ayrıca öğretim elemanı her bir dersin her bir haftası için  başlama ve bitiş tarihleri o haftaya ait olan ayrı bir Sanal Sınıf aktivitesi eklemelidir.
Öğretim elemanı ve öğrenciler sanal sınıfta işlenen tüm derslere yalnızca ÖYS üzerinden katılabilirler. ÖYS'ye giriş yaptıktan sonra sanal sınıfta işlenen canlı derslere katılmak için önce ilgili dersin sayfasını açın. Açılan sayfada, üzerinde başladı yazan  Sanal Sınıf kartına tıklayın. ÖYS'den Perculus+ Sanal Sınıf yazılımına otomatik olarak geçiş yapılacaktır. Eğer ki, ders sayfasında çok sayıda aktivite varsa sadece Sanal Sınıf aktivitelerini görüntülemek için sayfanın en üstünde yer alan Tüm Aktiviteler butonunu kullanarak filtreleme yapabilirsiniz.
Pandemi Dönemi uzaktan eğitim sanal sınıf ders programları, Öğrenci İşleri Bilgi sistemine giriş yapıldıktan sonra sol menüde yer alan Ders Programı (GUZEM) sekmesinden görüntülenebilir. ÖYS'de ders programı modülü yoktur. Öğretim elemanları ve öğrenciler öğrenci işleri bilgi sistemine giriş yaptıktan sonra sol menüde yer alan Ders Programı (GUZEM) sekmesinden sanal sınıf ders programlarını görüntüleyebilirler. Bunun yanı sıra ders sayfası açıldığında Sanal Sınıf kartının hemen altında oturumun Başlangıç ve bitiş tarih ve saatleri görülebilir. Ayrıca öğretim elemanları sınıf duyurusu yaparak ders saatlerini duyurmaktadır. Öğrenciler ÖYS’deki duyurular sekmesinden ders programıyla ilgili yapılan duyuruları takip edebilirler.
Öğretim elemanı, ders sayfasının sağa tarafında bulunan İletişim Kur butonunu kullanarak derse atanmış öğrenci rolündeki tüm kullanıcılara duyuru yapabilir. Bu şekilde yapılan duyurular, duyuru sayfasındaki kime alanı değiştirilmediği sürece yalnızca o dersi alan öğrenciler tarafından görülebilir.
Öğretim elemanı tarafından yapılan duyurular ÖYS'de sol menüdeki İletişim Araçları'nın altında yer alan Duyurular butonuna tıklayarak görüntülenebilir. Öğrenciler bu menüden öğretim elemanları ve sistem yöneticilerinin yaptığı tüm duyuruları takip edilebilir.
ÖYS’de size atanan her bir derse eğitmen rolüyle bir öğretim elemanı atanmaktadır. İlgili ders sayfası açıldıktan sonra sağ üst köşede derse eğitmen rolüyle atanmış olan öğretim elemanının ismi görülebilir. Öğrenciler öğretim elemanıyla iletişim kurmak istediklerinde, öğretim elemanının isminin altında bulunan  İletişime geç butonunu kullanılarak ÖYS üzerinden öğretim elemanına mesaj gönderebilirler.
Öğretim elemanı, ders sayfasının sağ tarafında bulunan Şubeleri Yönet butonuna tıkladıktan sonra Şube Listeleme sayfasını açarak, o anda seçili olan şubeye kayıtlı ve öğrenci rolündeki tüm kullanıcıların bir listesini görebilir. Bu listede kullanıcıların adı, soyadı, e-postası, rolü ve son giriş bilgileri yer alır. Birden fazla şubenin olduğu derslerde Şubeler listesinden önce şube seçimi yapılmalıdır. Bu doğrultuda Şube Kayıtlı Öğrenci Listesi sayfasında sadece seçilen şubede kayıtlı öğrenci listesi görüntülenir. Tek bir şubeden oluşan dersler için şube seçimi yapılmasına gerek yoktur.
Dersin öğretim elemanı, kendi dersini alan öğrencilerin ÖYS'ye girişte sorun yaşaması durumunda şifresini sıfırlayarak onlara yardımcı olabilir. Ders sayfasının sağ tarafında bulunan Şubeleri Yönet butonuna tıkladıktan sonra Şube Listeleme yaparak o anda seçili olan şubeye kayıtlı ve öğrenci rolündeki tüm kullanıcıların bir listesini görebilir. Listede her öğrenci için Şifre İşlemleri sütununda Şifre Sıfırlama butonuna tıklayarak  şifre sıfırlama yapılabilir.
Pandemi Döneminde hangi derslerin uzaktan eğitim ile verileceği Eğitim-Öğretim ve Dış İlişkiler Koordinatörlüğü tarafından belirlenmektedir. Belirlenen derslerin bilgileri ve bu derslere kayıtlı öğrenci listeleri, Öğrenci Bilgi Sistemi'nden Öğrenme Yönetim Sistemi'ne doğrudan aktarılmaktadır. ÖYS'de Şube Kayıtlı Öğrenci Listesi'ni düzenlemek veya listeye yeni öğrenciler eklemek isteyen öğretim elemanlarının, bu taleplerini üniversitemiz Eğitim-Öğretim ve Dış İlişkiler Koordinatörlüğü’ne iletmesi gerekmektedir. Eğitim Koordinatörlüğüne başvurular, akts@gazi.edu.tr adresine e-Posta yoluyla yapılabilir.
Panedemi Dönemi uzaktan eğitim dersleri için şube birleştirme talepleri üniversitemiz Eğitim-Öğretim ve Dış İlişkiler Koordinatörlüğü tarafından değerlendirilmektedir. Koordinatörlük tarafından değerlendirilen ve uygun görülen taleplere ait ders ve öğrenci kayıtları, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yeniden düzenlendikten sonra Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Öğrenme Yönetim Sistemine yansıtılmaktadır. Sistematik veri akışı dikkate alındığında, birleştirme sürecinin başlayabilmesi için öğretim elemanlarının, bu taleplerini üniversitemiz Eğitim-Öğretim ve Dış İlişkiler Koordinatörlüğü’ne iletmesi gerekmektedir. Eğitim Koordinatörlüğüne başvurular, akts@gazi.edu.tr adresine e-Posta yoluyla yapılabilir.
Bu durum sistem üzerinde dersi alttan alan öğrencilerin diğer şubelerle birleştirilmesinden kaynaklanıyor olabilir. Pandemi Dönemi  Uzaktan eğitim dersleri ve derslere bağlı şube listeleri Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yeniden düzenlendikten sonra Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi üzerinden doğrudan ÖYS’ye aktarılmaktadır. Bu derslerde herhangi bir yanlış olduğunu düşünüyor veya bu konuda daha detaylı bilgi almak istiyorsanız lütfen öncelikle bölümünüz veya fakültenizin uzaktan eğitim koordinatörü ile iletişime geçiniz. Yine de sorun olduğunu düşünen öğrenciler akts@gazi.edu.tr adresine e-Posta yoluyla başvurabilir. Fakültelerde uzaktan eğitim koordinatörü ve destek personeli olarak görevlendirilen öğretim elemanlarının listesine buradan ulaşılabilir.
Pandemi Döneminde uzaktan eğitimle verilmesi kararlaştırılan derslerin öğretim elemanlarına ait bilgiler, Öğrenci Bilgi Sistemi'nden Öğrenme Yönetim Sistemine doğrudan aktarılmaktadır. Derslere manuel atama yapılamadığı için ÖYS'deki her bir derse yalnızca bir öğretim elemanı eğitimci rolüyle atanmaktadır. Bir dersi birden fazla öğretim elemanıyla yürütmek isteyen veya dersin misafir öğretim elemanı davet etmek isteyen öğretim elemanlarının, bu taleplerini üniversitemiz Eğitim-Öğretim ve Dış İlişkiler Koordinatörlüğü’ne iletmesi gerekmektedir. Eğitim Koordinatörlüğüne başvurular, akts@gazi.edu.tr adresine e-Posta yoluyla yapılabilir.
ÖYS'ye girişte kullanıcı adı ve şifresini üst üste hatalı giren kullanıcıların hesabı sistem tarafından şüpheli aktivite olarak algılanıp pasifleştirilir. Bu durumla karşılaşan kullanıcılar ÖYS Şifre Problemleri sayfasından bilgi alabilirler. 
Öğretim elemanları ve öğrenciler, Öğrenme Yönetim Sistemine istedikleri zaman giriş yapabilirler. Ancak Sanal Sınıf oturumları yalnızca ders programında belirlenen gün ve saatte öğretim elemanları ve öğrencilerin aynı anda katılımıyla yapılmaktadır.
Tüm kullanıcıların sisteme giriş ve çıkış zamanı, kayıt olduğu derslerdeki ilerleme durumları,   Sanal Sınıf oturumlarına katılım süreleri ve bu oturumları sonradan izleme süreleri sistem tarafından kayıt altına alınmaktadır.
Öğretim elemanları, ders sayfasında Sanal Sınıf kartının üzerindeki İşlem menüsünden Rapor butonuna tıklayarak raporlama yapabilirler. Raporlama her sanal sınıf aktivitesi için ayrı ayrı yapılmalıdır. Sanal sınıf rapor sayfasında öğrencilerin görüntüleme istatistikleri ile sanal sınıfa giriş sayıları, tamamlama durumları, canlı ve tekrar izleme süreleri görülebilir.    
Ders ilerleme durumu, ilgili dersteki her bir aktiviteye katılım durumunuzun toplamını gösterir. Sistem kullanıcının o ders içindeki tüm aktivitelere katılma durumunu değerlendirildikten sonra otomatik olarak ders ilerleme yüzdesini hesaplar. Bu hesaplama pelirli peryotlarla her kullanıcı için özel olarak otomatik yapılmaktadır. Bu nedenle hesaplamaların tam olarak yansıması sistem yoğunluğuna bağlı olarak belirli bir süre alabilmektedir.
Kullanıcıların sistemdeki tüm gezinmeleri loglanmaktadır. Bu loglar doğrultusunda ders ilerleme durumları belirli periyotlarla otomatik olarak sistem tarafından hesaplanmaktadır. Sistem her hesaplamada kullanıcının katılım oranı ile ilgili aktivitenin öğretim elemanı tarafından ÖYS'ye eklenirken seçilen Bitirme Kriterini karşılaştırarak bir sonuca varmaktadır. Bitirme kriteri her aktivite için farklılaşabilmektedir. Sanal Sınıf aktivitesi için yapılan hesaplamada kullanıcı, Bitirme Kriterini sağlıyorsa aktivite kartında durum Katıldı olarak görünür. Eğer kullanıcının katılım oranı bitirme kriteri tamamlamak için yeterli değilse aktivite kartında durum Henüz Girilmedi olarak görünür. Sanal sınıf kartında Henüz Girilmedi yazan kullanıcıların öncelikle bu aktivitenin katılma kriterlerini tamamlaması gereklidir.
 Kullanıcı, Sanal Sınıf aktivitesini bitirme kriterini tamamladığı halde Sanal Sınıf kartının sağ üst köşesinde katılma durumu Henüz Girilmedi olarak görünüyorsa kendisi katılma oranını yeniden hesaplatabilir. Kriteri tamamlayan kullanıcılar, ders sayfasında Liste görünümündeyken ilgili Sanal Sınıf kartının hemen yanında bulunan  Tekrar Hesapla butonuna tıklayarak el ile hesaplamayı başlatabilir. Hesaplama sonucu güncellenmiş canlı katılım ve tekrar izleme oranları sanal sınıf isminin yanında gösterilir.
Sanal Sınıf raporu, her bir kullanıcının Bitirme Kriterleri kullanılarak hesaplanmış katılım oranı doğrultusunda aktiviteye katılma durumunu gösterir. Raporu yalnızca eğitimci rolündeki kullanıcılar görüntüleyebilir. Katılma durumu; başlanmadı, tamamlanmadı, tamamlandı olarak görülebilir. Aktiviteye katılmış ancak bitirme kriterini tamamlamamış öğrencilerin rapor sayfasındaki durumu "Tamamlanmadı" olarak görünür. Bu öğrenciler Bitirme Kriterini tamamlamadıkları için kendi sayfalarında sanal sınıf kartı üzerinde "Henüz Girilmedi" bilgirimini görürler. Diğer yandan aktiviteye katılarak bitirme kriterini yerine getirmiş öğrenciler için rapor sayfasında "Tamamlandı" görünür. Bu öğrenciler ise kendi sayfalarında Sanal Sınıf kartı üzerinde "Katıldı" bildirimini görürler. Eğer rapora göre oturuma canlı olarak katılmış bir öğrencinin katılma durumunda "Tamamlanmadı" yazıyorsa, öğrenciden katılma oranını yeniden hesaplamasın isteyebilirsiniz veya bir müddet bekleyerek sistemin bu hesaplamayı her kullanıcı için yeniden hesaplamasını bekleyebilirsiniz.
ÖYS, her bir Sanal Sınıf aktivitesi için canlı katılım ve tekrar izleme verileri doğrultusunda her kullanıcı için bir katılım oranı belirler. Bu oranın hesaplama algoritmaları pelirli peryotlarla sistem tarafından otomatik yapılmaktadır. Bu nedenle hesaplamaların tam olarak yansıması sistem yoğunluğuna bağlı olarak belirli bir süre alabilmektedir. Katılım oranları değiştikçe bu hesaplama el ile de yaptırılabilir. Kullanıcılar, ders sayfasında Liste görünümündeyken ilgili Sanal Sınıf kartının hemen yanında bulunan Tekrar Hesapla butonuna tıklayarak el ile hesaplamayı başlatabilirler. Hesaplama sonucu güncellenmiş canlı katılım ve tekrar izleme oranları sanal sınıf isminin yanında gösterilir.
Pandemi Dönemi uzaktan eğitim ders programları Öğrenme Yönetim Sisteminin kapasitesi, sistemin eş zamanlı Sanal Sınıf yükü ve eş zamanlı çevrimiçi kullanıcı sayısı göz önünde bulundurularak titizlikle hazırlanmıştır. Öğrenme Yönetim Sisteminden tüm üniversitenin en verimli şekilde yararlanabilmesi için ders programı değişikliği talepleri zorunlu kalınmadıkça önerilmemektedir. Öğretim elemanlarının bu taleplerini üniversitemiz Eğitim-Öğretim ve Dış İlişkiler Koordinatörlüğü’ne iletmesi gerekmektedir. Eğitim Koordinatörlüğüne başvurular, akts@gazi.edu.tr adresine e-Posta yoluyla yapılabilir.
Öğrenciler ders programında çakışan derslerden birine canlı oturumda katılabilir. Sistemdeki tüm dersler öğretim elemanları tarafından kayıt altına alındığından katılamadıkları dersin tekrarını daha sonra izleyebilirler.
ÖYS'de 1 Nisan 2020 tarihinden itibaren öğretim elemanları tarafından oluşturulan dijital içerikler yer almaktadır. Ancak isteyen öğretim elemanları kendi ders notlarını öğrencilerle ÖYS üzerinden paylaşabilirler.
ÖYS yazılımının arayüzü mobil cihaz ekranına duyarlı bir tasarıma sahiptir. Yazılım, cihazınızın ekran boyutlarını otomatik olarak algılar ve arayüzü mobil cihazlara uyumlu hale getirir. Mobil cihazınızın internet tarayıcısını kullanarak ÖYS'ye bu arayüzden erişebilirsiniz. Bilgisayarda olduğu gibi mobil araçlardan erişimde de Google Chrome tarayıcı kullanmanız önerilmektedir.
Pandemi Dönemi uzaktan eğitim ders programları Öğrenme Yönetim Sisteminin kapasitesi, sistemin eş zamanlı Sanal Sınıf yükü ve eş zamanlı çevrimiçi kullanıcı sayısı göz önünde bulundurularak titizlikle hazırlanmıştır. Öğrenme Yönetim Sisteminden tüm üniversitenin en verimli şekilde yararlanabilmesi için sanal sınıfa vaktinden erken başlamak, geç başlamak veya dersi uzatarak bir sonraki saat dilimine taşırmak sizden önceki veya sonraki ders yoğunluğuna etki ederek sistemin ağırlaşmasına etki edebilir. Bu sebele öğretim elemanlarının mümkün olduğunda ders programına uygun hareket etmeleri ÖYS'nin sağlıklı çalışabilmesi için oldukça önemlidir.
ÖYS'de derse yeni bir aktivite olarak Ödev ekleyebilirsiniz. Ödeve son teslim tarihi verebilirsiniz. Öğrenciler hazırladıkları ödev dokümanlarını bu aktivite üzerinden öğretim elemanıyla paylaşabilirler.    
İlgili ders sayfasında Ödev aktivitesine tıklayın. Ödev sayfasında; İndir butonu ile eğitmenin yüklediği ödev dosyasını cihazınıza indirebilirsiniz. Ödevi Yükle butonu ile kendi hazırladığınız ödev dosyasını eğitmene iletebilirsiniz. Yükleme Hakkı bölümünden, bu ödev için kaç kez dosya yükleme hakkınızın olduğunu görebilirsiniz.   
Ödev aktivitesine dersi alan öğrenciler öğretim elemanın belirlediği son teslim tarihine kadar doküman olarak ödevlerini yükleyebilirler. Yüklenebilecek maksimum dosya boyutu 10 mb'dır. Ödevler bir zip dosyası içinde tek bir dosya halinde yüklenmelidir. Sistem her defasında yalnızca bir dokümana izin vermekte, çoklu doküman yüklemeyi engellemektedir.   
Öğretim elemanı dersine Ödev aktivitesi eklediyse ve bunu hiçbir öğrenci göremiyorsa, öğretim elemanının aktivite ayarlarını kontrol etmesi gereklidir. Zamanlama kriteri öğretim elemanı tarafından aktifleştirilmiş olabilir. Örneğin zamanlama için gelecek hafta seçildiği için ödev yalnızca o hafta geldiğinde öğrencilere gösterilecek olabilir yada aktivitenin sadece belirli bir tarih aralığında gösterime açılması ayarlanmış olabilir. Eğitici aktiviteyi eklerken Zamanlama Haftasınıileri bir tarih seçerse, öğrenciler o haftaya kadar ilgili aktiviteyi göremezler. Aktivite ancak seçilen haftanın başladığı ilk gün öğrencilere otomatik olarak açılır. Örneğin öğrencilerden son teslim tarihi haftaya olan bir ödev isteniyorsa, Ödevin Zamanlaması içinde bulunulan hafta seçilmelidir ki, öğrenciler ders sayfasında Ödev aktivitesini görebilsinler. Bu nedenle eğiticiler Ödev zamanlamasını seçerken ya içinde bulundukları haftayı seçmeli yada hiç hafta seçmemelidir.
Henüz vize, final veya dönem içinde yapılan her türlü ölçme ve değerlendirmeyle ile ilgili üniversitemizin aldığı bir karar yoktur. Bu konuda karar alındığında duyurulacaktır. 
Bu sorunun çözülebilmesi için sildiğiniz aktivitenin adını, tarihini, saatini ve aktivitenin içinde bulunduğu dersin adını ÖYS'de bulunan yardım masasından yeni talep açarak GUZEM'e bildiriniz. Ayrıca çözüm için teknik ekiple iletişime geçileceği ve iş yükü yoğunluğu bakımında hemen sonuç alınmayabileceğini de göz önünde bulundurunuz.
Yükleme sayısı, öğrencinin sisteme yüklediği ödev dosyasını, kaç kere değiştirebileceğini belirlemektedir. Yani Ödev aktivitesi için 5 yükleme hakkı verdiğinizde; öğrenciler son teslim tarihine kadar sisteme yükledikleri ödevi 5 defa silme ve yerine yenisini yükleme hakkına sahip olur. Bu özellik bir nevi öğrenciler için ödevi düzeltme sayısı gibi düşünülebilir. Öğrenciler Ödev yükleme sayfasında her defasında sadece 1 doküman yükleyebildikleri için birden fazla doküman yüklemeleri gereken durumlarda zipleyerek yükleme yapmaları tavsiye edilmektedir. Bu kapsamda mobil cihaz kullanan öğrenciler için doküman zipleme aplikasyonları kullanılabilir.
Bu durum öğrencinin ödevi yükleme aşamasını tamamlamasından kaynaklanıyor olabilir. Ödev aktivitesine tıkladıktan sonra Dosya Yükle butonuna tıklayın. Açılan sayfada bilgisayarınızdan ödevin olduğu dosyayı seçerek veya sürükleyip bırakarak sisteme yükleyin. Yükleme tamamlandıktan sonra sakın sayfayı kapatmayın. Mutlaka açılan penceredeki  Yükle butonuna tıklayın. Son aşamada Yükle butonuna tıklamadığınız zaman ödevin yüklenmesi de tamamlamamış olmaktadır. Bu aşamayı tamamladığınız takdirde ödeviniz dersin öğretim elemanı tarafından görüntülenemez ve ödevi yüklememiş görünürsünüz.
Fare hareketleri ortak alanda gösterilemediğinden, alternatif çözüm olarak çizim aracı kullanarak işaret edilmek istenen noktalar vurgulanabilir veya ekran paylaşımı ile ekranın tamamı paylaşılırsa fare imleci gösterilebilir.
background image